188

Klub

Magyar soros elnökség az Európai Unió Tanácsában

Magyar soros elnökség az Európai Unió Tanácsában

Az FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) négy régióból álló mobilitási ágazatának legfőbb célkitűzése, hogy az egész világon mindenki számára elérhető és megfizethető legyen a biztonságos és fenntartható közlekedés. Az I. Régió, amelynek a Magyar Autóklub is a tagja, 101 autó- és mobilitási klub szervezeteként 40 millió autós érdekeit képviseli Európában, Afrikában és a Közel-Keleten. Az I. Régió brüsszeli székhelyű európai irodájának egyik legfőbb tevékenysége, hogy az európai klubok, valamint azok tagjainak érdekeit képviseli az Európai Unió intézményei felé közlekedésbiztonsági, fogyasztóvédelmi, környezetvédelmi és fenntarthatósági területen és kérdésekben. A Magyar Autóklub szakmai és érdekvédelmi tevékenysége nemcsak hazai vonatkozásban jelentős, hanem tagja az FIA legjelentősebb régiós döntéshozó testületeinek, valamint a Mobilitás Világtanácsnak (World Council for Automobile Mobility and Tourism, WCAMT) is. Szakmai véleményünket kikérik az európai szabályozásban felmerülő kérdésekben, és közvetítjük azokat, illetve a mobilitási érdekeket a hazai szakminisztériumok, az FIA brüsszeli irodája és az európai döntéshozók között.

Ezért kiemelt jelentőségű számunkra is az a tény, hogy július 1-től kezdődött Magyarország fél évig tartó soros elnöksége az Európai Unió Tanácsában, ami egybeesik az Európai Parlament új ülésszakának kezdetével.

Jogalkotási javaslatok terén nem várható jelentős változás, mivel a magyar elnökség az előző belga elnökségtől örökölt jogalkotási ügyeket viszi majd tovább.

Az energetika terén Magyarország nem tervez új jogalkotási javaslatokat. Ehelyett az Európai Parlament és a Régiók Bizottsága kérésére a fókusz a geotermikus energia támogatására és a tagállamok elektromos hálózatainak fejlesztésére irányul majd.

Közlekedési kérdések tekintetében a magyar elnökség több kulcsfontosságú témával is foglalkozik majd. Ezek közé tartozik a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokkal kapcsolatos kompromisszumok megtárgyalása, a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás mérésének javítása és az Európai Tengerészeti Biztonsági Ügynökség megerősítése. Emellett Magyarország az utasjogokkal, az intermodális árufuvarozással és a járművezetéstől való uniós szintű eltiltás bevezetésével is foglalkozik majd. Napirenden lesznek továbbá a vasúti infrastruktúra kapacitásának jobb kihasználásával kapcsolatos kérdések is.

2024.07.02.

További híreink