188

Klub

Euro NCAP; „Az ÉV számokban”

Euro NCAP; „Az ÉV számokban”

Euro NCAP; 2022 számokban

Kína és az elektromos járművek túlsúlyban

Az Euro NCAP közzé tette a szokásos „Az év számokban” című dokumentumot, amelyben ismerteti a csúcs-, és mélypontokat, valamint némely, az év során keletkezett eredményekből kirajzolódó új tendenciát. A 2022-es esztendő a rekordok éveként könyvelhető el. Az Euro NCAP még soha nem végzett el ennyi biztonsági tesztet, és soha nem volt még ilyen sok újonnan érkezett szereplő a programban. Ausztria és Norvégia új tagként való felvétele pedig tovább növelte az Euro NCAP földrajzi lefedettségét.

2022-ben az Euro NCAP összesen 73 biztonsági minősítést tett közzé, ebből 67-et vadonatúj autómodellekről, köztük 65 legalacsonyabb biztonsági specifikációjú és két opcionális felszereltségűről modellről – valamint további hatot a korábban tesztelt modellek új változatairól.

2022 komoly kihívásokkal teli év volt az autóipar számára. Az ágazatnak nemcsak az új biztonsági, emissziós és kiberbiztonsági szabályozásokkal kellett megküzdenie, hanem az ukrajnai háború gazdasági következményeivel, a Brexittel, valamint a félvezető áramköri elemek, az alapanyagok és a munkaerő hiányából eredő kihívásokkal is. A nehézségekre való tekintettel, és az ipar tehermentesítése érdekében az Euro NCAP 2023 elejére halasztotta az új protokollok bevezetését.

Kihasználva a plusz egy évet a legújabb modellek nagyon jól megfeleltek a kritériumoknak. A 65 autóból 15 kapott négy (22%), míg 50 öt (78%) csillagos minősítést. A 2021-es évvel ellentétben egyetlen jármű sem kapott három, vagy annál kevesebb csillagot.

Az alábbi trendek rajzolódnak ki:

  • - 2021-hez hasonlóan, az EV-piac továbbra is gyorsan bővül. 2022-ben a 65 új modellből 22 teljesen elektromos jármű volt, ami 34%-os arányt jelent, és az Euro NCAP hat kategóriagyőzteséből öt elektromos autó volt. Számos új szereplő lépett be az európai piacra, nagyrészt az EV-k növekvő népszerűségének köszönhetően.
  • - 2022-ben hét márka debütált az Euro NCAP-ben, amelyek közül hat Kínából származik.
  • - A közelmúltban elismert új biztonsági elemek közé tartoznak a középső légzsákok, amelyek csökkentik a sérüléseket a baleseteknél. A 65 újonnan vizsgált autóból 47 (72%) jármű már szériafelszereltségként rendelkezett az első ülések közötti középső légzsákkal.
  • Az éberségfigyelő asszisztens rendszerek egyre elterjedtebbek az autókban. 2022-ben az Euro NCAP által értékelt járművek többségében, 94%-ban már megtalálható volt a vezető fáradtságát észlelő rendszer. 61-ből 53 esetben a rendszer a kormánymozgásból és/vagy a sávtartás érzékeléséből származó adatokat használ, míg 9 jármű esetében a vezető szemmozgásának közvetlen követését, vagy a korábbiak kombinációját alkalmazzák.

Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára: „Az Euro NCAP számára 2022 egyben az autók biztonságosabbá tételének 25. évfordulóját is jelentette. Ha visszatekintünk a szponzorainkkal, tesztlaboratóriumainkkal és partnereinkkel közösen elért eredményekre, és arra, hogy az autók tesztelése során a fogyasztók számára mennyire másként jelenik meg ma a biztonság - nagyon büszkék vagyunk arra, amit elértünk. 2023-ban óriási fejlesztések várnak ránk, többek között a Vision Zero felé vezető úton tett valódi előrelépés az új tesztelési protokollok révén, amelyek értékelik a veszélyeztetett úthasználókra gyakorolt szélesebb körű hatásokat, és egy új célcsoportot is figyelembe vesznek, amelyet az év folyamán jelentünk majd be.”

 

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.

 

 

 

2023.01.25.

További híreink