Mi történik, mikor baj esetén hívja a 188-at?
Miután a szükséges óvintézkedéseket megtette, vagyis lehúzódott az út jobb oldalára, hogy ne akadályozza a forgalmat, felvette a láthatósági mellényt, bekapcsolta a vészvillogót, kihelyezte az elakadásjelző háromszöget és biztonságos helyre húzodott, akkor:
Miután az ügyfél vázolta a szituációt, ügyintézőnk megkezdi az ügyfél beazonosítását.
Fontos adatok, információk bekérdezése:
-Klubtat-e? Ha igen, akkor a tagsági számára lesz szükség. A tagsági szám, a tagsági kártya első oldalán található 10 jegyű szám.
-Mi az autó rendszáma, illetve milyen a színe?
-Helyszín, ahol lerobbant az autóval.
-Mobilszám, amin elérjük a bajbajutottat.
-A hiba, probléma jellegének körülbelüli beazonosítása. Fontos, hogy minél pontosabban legyen megfogalmazva az esetleges hiba, hogy Sárga Angyalunk a lehető legfelkészültebben érkezhessen a helyszínre.
Az ügyintéző elindítja a Sárga Angyal-folyamatot. A diszpécser megnézi, hogy melyik Sárga Angyal van a legközelebb az esethez és azt útnak indítja a helyszínre.
(Az ügyfél, a beazonosítás végén megkapja a várható kiérkezési időt, amíg a segélyszolgálat megérkezik.)
A Sárga Angyal kiérkezik a helyszínre és azonosítja az ügyfelet. Majd felméri a problémát és megkísérli a helyszínen helyreállítani a problémát.
A helyszíni hibaelhárítás során a nemzetközi szabványoknak megfelelően nem teljeskörű gépkocsijavítás történik, hanem olyan jellegű hibák feltárása és lehetőség szerinti elhárítása (pl. hideg indítás, akkumulátor csere, kerékcsere, izzócsere stb.), ami után legalább a legközelebbi szervizig eljuthat az autós. Félretankolás esetén környezetvédelmi szabályozás miatt csak a gépjármű elszállításában tudunk segíteni.
A széleskörű hibaelhárítási tevékenység során a Sárga Angyalok fődarabokat (fék, futómű stb.) nem bonthatnak meg, de a legfeljebb 30 perces munkaidőben igen sokféle meghibásodást tudnak elhárítani, természetesen kizárva azokat az eseteket, amikor gyári előírás és/vagy garancia tiltja a hibaelhárítást.
Ha a helyszínen nem tudjuk megjavítani járművét, akkor a Sárga Angyalunk ezt jelzi a diszpécsernek és az ügyéntézőnk ismét felveszi a kapcsolatot ügyféllel és intézi a szállítást. Ilyenkor a gépjárművet a legközelebbi vagy az autós által igényelt szervizbe szállítjuk.
Autómentő szolgálatunk szintén elérhető a 188-as segélyhívó számon a nap 24 órájában. A szállításban az Autóklub járművein kívül több száz szerződéses partner segíti az elakadt autósokat.
Partnerünkről fontosabb adatairól még a szállítás megkezdése előtt tájákoztatjuk ügyfeleinket: név, telefonszám, kiérkező gépjármű rendszáma. A megbízható szolgáltatás és az előre kalkulált szállítási díj, csak a mi partnereinken keresztül garantáltak! A félre értések elkerülése végett ne fogadjon el ismeretlen szállítótól semmilyen segítséget!
Autómentésre előrendelés útján is lehetőség van, így a járművet a megfelelő időpontban szállítják el munkatársaink az autós által megadott helyszínre. Szolgáltatásunk továbbá kiterjed a műszaki hibás, illetve sérült gépkocsik őrzött telephelyen történő tárolására is.
Ne feledje, ha bármi elakadás történne útközben, >>> RÁNK SZÁMÍTHAT!
Élményekkel teli autózást és biztonságos megérkezést kíván a Magyar Autóklub.
2024.08.28.