Mi történik, amikor baj esetén a 188-at hívja?
Miután a szükséges óvintézkedéseket megtette, azaz lehúzódott az út jobb oldalára, hogy ne akadályozza a forgalmat, felvette a láthatósági mellényt, bekapcsolta a vészvillogót, kihelyezte az elakadásjelző háromszöget és biztonságos távolságra eltávolodott az autójától, akkor:

1.lépés - Beazonosítás
Miután az ügyfél ismertette a szituációt, ügyintézőnk megkezdi az ügyfél beazonosítását.
Ehhez a következő, fontos adatokra lesz szüksége:
-Klubtag-e? Ha igen, megkérjük, adja meg a tagsági számát. (A tagsági szám, a tagsági kártya első oldalán található 10 jegyű szám.)
-A jármű rendszáma, és színe.
-A lehető legpontosabb helyszín, ahol a meghibásodás történt.
-Elérhetősége – lehetőleg mobilszám.
-A hiba, probléma jellegének minél pontosabb leírása, hogy Sárga Angyalunk a lehető legfelkészültebben érkezhessen a helyszínre.

2. lépés – Sárga Angyal riasztása
Az ügyintéző elindítja a Sárga Angyal-folyamatot, továbbítja az esetet a diszpécsernek, aki megnézi, hogy melyik Sárga Angyal van a legközelebb az esethez, és őt azonnal útnak indítja a helyszínre.
(Az ügyfél a beazonosítás végén tájékoztatást kap a várható kiérkezési időről.)

3. lépés - helyszíni segítségnyújtás
A Sárga Angyal kiérkezik a helyszínre, azonosítja az ügyfelet, majd felméri a hibát, és megkísérli a helyszíni javítást.
A helyszíni hibaelhárítás során a nemzetközi szabványoknak megfelelően nem teljeskörű gépkocsijavítás történik, hanem olyan jellegű hibák feltárása és lehetőség szerinti elhárítása (pl. hideg indítás, akkumulátor csere, kerékcsere, izzócsere stb.), ami után legalább a legközelebbi szervizig eljuthat az autós. Félretankolás esetén - környezetvédelmi szabályozás miatt - csak a gépjármű elszállításában tudunk segíteni.
A széleskörű hibaelhárítási tevékenység során a Sárga Angyalok fődarabokat (fék, futómű stb.) nem bonthatnak meg, viszont a maximum 30 perces munkaidő alatt számos meghibásodást el tudnak hárítani, természetesen kivéve azokat az eseteket, amikor gyári előírás és/vagy garancia tiltja a hibaelhárítást.

4. lépés – szállítás (szükség esetén)
Ha a helyszínen nem tudjuk megjavítani járművét, akkor a Sárga Angyalunk ezt jelzi a diszpécsernek, és az ügyintézőnk ismét felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, és intézi az autó elszállítását. Ilyenkor a gépjárművet a legközelebbi, vagy az ügyfél által igényelt szervizbe szállítjuk.
Autómentő szolgálatunk szintén elérhető a 188-as segélyhívó számon a nap 24 órájában. A szállításban az Autóklub járművein kívül több száz szerződéses partner segíti az elakadt autósokat.
A szállítás megkezdése előtt tájékoztatjuk ügyfeleinket a partner legfontosabb adatairól: név, telefonszám, kiérkező gépjármű rendszáma. A megbízható szolgáltatás és az előre kalkulált szállítási díj csak a Magyar Autóklub partnerein keresztül garantált. A félreértések elkerülése végett ne fogadjon el ismeretlen szállítótól segítséget!
Autómentésre előrendelés útján is lehetőség van, így a járművet a kívánt időpontban szállítják el munkatársaink az ügyfél által megadott helyszínre. Szolgáltatásunk kiterjed továbbá a műszaki hibás, illetve sérült járművek őrzött telephelyen történő tárolására is.
Ne feledje, ha elakad útközben, >>> RÁNK SZÁMÍTHAT!

Élményekkel teli autózást és biztonságos megérkezést kíván a Magyar Autóklub.
2025.07.15.
