A Euro NCAP közzétette három várva várt autó biztonsági eredményeit: NIO EL6, Toyota C-HR és Honda CR-V.
A fogyasztók egyre jobban megismerik az új járműmárkákat, mivel Kínából és máshonnan folyamatosan érkeznek az európai piacra belépni vágyó autók. Az olyan márkanevek, mint a BYD, a Genesis, az ORA, a VINFAST, a Lucid és a NIO mind kedvező hírnévre tesznek szert a fogyasztók körében. A NIO EL6-os modellje már most nagy visszhangot keltett. Ez a jármű innovatív és prémium kategóriás tagja az elektromos autóállománynak, a NIO akkumulátorcsere-technológiával látta el a járművet, hogy csökkentse a fogyasztók hatótávolsággal kapcsolatos félelmét. A NIO-nak már széles modellválasztéka érhető el Skandináviában és Németországban is. A NIO ES8, ET7, ET5 és EL7 modelljei mind elérték az Euro NCAP áhított 5 csillagos minősítését. A NIO EL6 sem különbözik testvéreitől, és összességében szintén ötcsillagos minősítést ért el.
Egy biztonságos jármű nem csak az autóban ülők, hanem a járművön kívül tartózkodók épségét is figyelembe veszi. Az autógyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a veszélyeztetett úthasználókra, például a gyalogosokra és a kerékpárosokra, az európai utakon bekövetkező halálos és súlyos balesetek számának csökkentése érdekében. Az EL6 a többi NIO modellhez hasonlóan kamera, radar és lidar segítségével érzékeli a jármű környezetét, hogy elkerülje, vagy enyhítse a baleseteket. Ez egy olyan csúcstechnológia, amely egyelőre csak néhány járműben használatos, a magas ára miatt. Az EL6 automata vészfék rendszere (Automated Emergency Braking - AEB) hatékonyan működik a személygépkocsikkal való ütközések során, és jól teljesített a veszélyeztetett úthasználok tekintetében, de nem remekelt a szembejövő és előző motorkerékpárosokat szimuláló tesztek során.
A Toyota C-HR már a 2016-os debütálásakor is nagy hatást keltett egyedi és divatos megjelenésével, felfrissítve a Toyota megbízható, de kissé unalmas imázsát. Ez a második generációs modell több technológiával és nagyobb térrel rendelkezik, ugyanakkor az ára is magasabb, mint elődjének. Aligha kétséges, hogy a Toyota továbbra is a biztonságot helyezi előtérbe, amit a Euro NCAP ötcsillagos minősítése is bizonyít, ugyanilyen minősítést kapott 2017-ben is, az eredeti modell tesztelésekor.
Ami a technológiát illeti, a Toyota C-HR automata vészfék rendszere különösen jól teljesített, és szinte minden teszten a legjobb pontszámot kapta. Az alapfelszereltséghez tartozó vezetőfigyelő rendszer közvetetten, a kormánymozdulatokra és a sávtartásra támaszkodva érzékeli a fáradt vezetés jeleit. Opcióként egy kifinomultabb, közvetlen szem mozgás figyelő eszköz is elérhető, de a Euro NCAP tesztjárműve ezzel nem rendelkezett.
A Honda CR-V 2.0 Hybrid alapfelszereltséggel 4 csillagot kapott, az opcionális Honda Sensing 360 csomaggal felszerelve pedig 5 csillagos teljesítményt nyújtott. Az alapkivitelben egy kamera és egy radar található: a biztonsági csomag sarok radarokat tartalmaz, amelyek általánosságban, valamint bizonyos kanyarodási helyzetekben javítják a fejlett vezetősegítő rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems - ADAS) teljesítményét. Az opcionális biztonsági csomag jelentősen javította az AEB teljesítményét, különösen a gyalogosokkal és járművekkel való ütközések megelőzése terén.
„Nem meglepő, hogy ez a három korszerű autó megütötte a mércét, igaz, a CR-V esetében csak az opcionális biztonsági csomaggal kiegészítve. Örömteli, hogy a fejlett érzékelők, mint például a lidar, egyre jobb ütközéselkerülést tesznek lehetővé, azonban továbbra is fokozott figyelmet kell fordítani a többi közlekedő biztonságára. Sajnos a baleseteket nem lehet mindig elkerülni, ezért a magas szintű passzív biztonság még mindig kritikus fontosságú. A baleset utáni vizsgálatok, amely 1997 óta az értékelésünk alapvető részét képezi, mindhárom járműnél hiányosságokat fedezett fel, többek között a légzsákok elégtelen kioldódása és az utasok alábukása kapcsán. A gyártóknak óvatosnak kell lenniük, hogy a kifinomult megoldások keresése közben ne hagyják figyelmen kívül az alapokat.” – nyilatkozta Dr. Michiel van Ratingen, a Euro NCAP főtitkára.
A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.
2024.05.06.