188

Klub

BEFUTOTT SZEREPLŐK ÉS ÚJ PIACRA LÉPŐK

BEFUTOTT SZEREPLŐK ÉS ÚJ PIACRA LÉPŐK

BEFUTOTT SZEREPLŐK ÉS ÚJ PIACRA LÉPŐK: A GREEN NCAP KÖZZÉTESZI EREDMÉNYEIT

A Green NCAP közzé tette a Honda CR-V és a FIAT Doblo eredményeit, valamint további információkat közölt a ZEEKR 001 és a ZEEKR X közelmúltbeli tesztjeiről.

A hónap tesztelési listájának elején a kényelmes családi autó, a Honda CR-V áll. Az autót először 1995-ben gyártotta a Honda, és azóta is rendületlenül jelen van az autópiacon. Hat generációval később is értékes és elismert autó, amely többféle hajtásláncot kínál sok család számára. A Green NCAP az e:HEV változatot tesztelte. A Honda CR-V a Tiszta Levegő értékelésen teljesített a legjobban, 10-ből 7,3 pontot kapott, mert megfelelően és hatékonyan szabályozza a gáz halmazállapotú szennyező anyagokat. Ugyanakkor egy nehéz városi terepjáróról van szó, ami az autó benzinfogyasztási adataiban is megmutatkozik. Az autópályán végzett tesztek során mért 9,8 l/100 km-es érték sok pontveszteséget jelentett a Hondának az energiahatékonyság terén. Összességében a Honda CR-V 44%-os teljesítményt és 2,5 zöld csillagot ért el.

A FIAT Doblo egy személyautóra formált furgon, amelyet a FIAT 2000 októberében mutatott be először. A jármű azóta is a vásárlók közkedvelt választása, köszönhetően a pozitív furgon tulajdonságainak, mint például a magas üléspozíció, a tágas belső tér és a nagy utaskapacitás. A Green NCAP a FIAT Doblo Combi 1.5 Blue HDi dízel FWD kézi váltós változatát tesztelte. Más fosszilis üzemanyaggal működő autókhoz hasonlóan ez a jármű is az üvegházhatású gázok, nevezetesen a CO2 kibocsátással küzd a legjobban, amihez a kis méretű furgon viszonylag magas fogyasztási adatai is hozzájárulnak. Pozitívum viszont az autóval kapcsolatban, hogy a kipufogógázok szennyezőanyag-kibocsátását lenyűgözően kezeli, és a CR-V-hez hasonlóan messze a törvényes határértékek és a Green NCAP küszöbértékek alatt tartja. A hidegindításkor történő kibocsátás szabályozásának további javítása segíthetne a FIAT-nak, hogy a jelenlegi 8,6 ponttól is jobb eredményt érjen el. Végeredményben a FIAT Doblo 42%-os teljesítményt és 2,5 zöld csillagot ért el.

Az iménti két hagyományos piaci szereplővel szemben a Green NCAP nemrégiben két új piaci belépőt is tesztelt, a ZEEKR 001-et és az X-et. A ZEEKR, amelyet a kínai Geely autógyártó 2021 márciusában alapított az akkumulátoros járművek prémium elektromos mobilitási márkájaként, határozottan az autópiac innovatívabb végét célozza meg. Rövid fennállása óta a ZEEKR a Waymóval és a Mobileye-val is együttműködött az autonóm járművek fejlesztésében. Részben elektromos hajtásláncuknak köszönhetően a 001 és az X egyaránt lenyűgöző teljesítményt nyújt a Green NCAP szigorú tesztjein.

A Green NCAP a ZEEKR 001 hatchback hátsókerék-meghajtású, nagy hatótávolságú változatát tesztelte. A jármű 96 kW hasznos akkumulátorkapacitással rendelkezik, és a Green NCAP mérései szerint 529 km átlagos hatótávolságot kínál a fogyasztóknak. Ez rövid városi utak során 676 km-re nő, nagyon hideg időben pedig 336 km-re csökken. Az akkumulátorkapacitás-teszt során a teljes újratöltéshez szükséges 110,7 kWh elektromos energia és a mért, felhasználható 99 kWh akkumulátorenergia dicséretre méltó, 89,4%-os hálózatról akkumulátorra való energiahatékonyságot eredményez a jármű esetében. A ZEEKR 001 lenyűgöző, 95%-os eredményt és 5 zöld csillagot ért el.

A ZEEKR X egy prémium városi terepjáró, amely vonzó formatervvel rendelkezik, és luxus vezetési élményt kínál a tulajdonosoknak. A Green NCAP a ZEEKR X nagy hatótávolságú, hátsókerék-meghajtású változatát tesztelte, amely 65 kWh hasznos akkumulátor-kapacitással és a Green-NCAP által 353 km-re becsült hatótávolsággal rendelkezik. Ez a hatótáv autópályán közlekedve 280 km-re, a -7°C-os hideg környezeti teszt során pedig körülbelül 250 km-re csökkent. A Green NCAP akkumulátorkapacitás-tesztje 66,4 kWh hasznos kapacitást mutatott ki, ami valamivel több, mint a ZEEKR által megadott érték. A ZEEKR X lenyűgöző, 96%-os eredményt és 5 zöld csillagot ért el.

A Green NCAP műszaki vezetője, Dr. Aleksandar Damyanov szerint: „A hibrid járművek működőképes alternatívát jelentenek a karbonlábnyomukat csökkenteni kívánó fogyasztók számára. A Green NCAP tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy az autópályán való közlekedés során ezek a hajtásláncok csak mérsékelten járulnak hozzá a gazdaságos vezetéshez, különösen egy nehezebb és nagyobb jármű, például egy városi terepjáró esetében. Mindkét vizsgált jármű -a benzines és a dízel- szennyezőanyag-kibocsátása nagyon alacsony volt, ami a jól működő modern kipufogógáz-utánkezelés bizonyítéka. Összességében a dízelautók gazdaságosnak bizonyulnak, de kihívást jelent számukra a fosszilis üzemanyag elégetése során felszabaduló üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése. Az elektromos meghajtású autók esetében pedig a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy az autópályán, különösen hideg időjárási körülmények között a fogyasztás jelentősen megnövekedhet.”

 

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.greenncap.com weboldalra.

 

2024.06.10.

További híreink