188

Klub

Az Euro NCAP leporolta az ismert autómárkák biztonsági prioritásait

Az Euro NCAP leporolta az ismert autómárkák biztonsági prioritásait

Az Euro NCAP közzé tette számos jól ismert márka új modelljének biztonsági értékelését. Kiábrándító a hír, hogy a Dacia Duster és a Suzuki Swift csak három csillagot kapott. Ugyanakkor a Mercedes-Benz E-osztály, a VW Passat és ikertestvére, a Škoda Superb, valamint a Škoda Kodiaq elnyerték a Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos besorolását. A BMW X2, továbbá a Renault Espace és Rafale modelljei szintén 5 csillagos minősítést kaptak.

A Dacia jól ismert "sallangmentes" értékesítési stratégiája nevében a márka eddig mellőzte az aktív biztonsági technológiákat a megfizethetőség javára. A Suzuki régóta a kis méretű, egyszerű és megfizethető autók gyártója. Nem meglepő tehát, hogy a Duster és a Swift egyaránt csak három csillaggal került ki az Euro NCAP tesztjeiből. A jogszabályok azonban ma már megkövetelik, hogy minden autóban legyen autonóm vészfékezés- és sávtartó rendszer, intelligens sebesség-asszisztens és a vezető fáradtságát észlelő berendezés. A Duster és a Swift teljesíti ezeket az előírásokat, de a kötelezőnél többet nemigen nyújt. Az aktív biztonság terén a Euro NCAP 5 csillagos minősítésre vonatkozó elvárások lényegesen magasabbak, mint a jogszabályi előírások. Kiábrándító módon az autók utasvédelme is visszafogott ambíciókat mutat, hasonlóan szerény szintű felnőtt utasvédelemmel kiegészülve. A gyermek utasok védelme terén a Dacia román gyártmányú kis SUV-ja felülmúlja az apró Swiftet, az utóbbi ugyanis csupán marginális, vagy bizonyos esetekben egyenesen gyenge védelmet nyújt.

A német és cseh modellek ezzel szemben általánosságban jól teljesítenek, az E-osztály, a Kodiaq és a Škoda által fejlesztett Passat/Superb kettős egyaránt öt csillagot kapott. Az összes modell példás szintű utasvédelmet biztosít, a Passat és a Superb mind a négy teljes körű törésteszt során megfelelő védelmet nyújtott a felnőtt és gyermek utasok minden kritikus testrészének. Mindazonáltal az E-osztály a gyalogosok védelme tekintetében közel járt az alsó határértékhez. A gyalogosok medencéjének védelmére csak egy töredékpontot kapott, és ezzel igen közel került ahhoz, hogy elveszítsen egy csillagot az Euro NCAP legújabb protokolljai szerint. A BMW X2 az X1 ikertestvéreként öt csillagot kapott a 2022-es protokollok alapján, viszont az E-osztályhoz hasonlóan gyengén teljesített a gyalogosok medence-védelmét tesztelő szituációkban. A Renault Espace és a Rafale szintén öt csillagos minősítést kaptak.

Dr. Michiel van Ratingen, a Euro NCAP főtitkára szerint: "Ez a legutóbbi kiadás a különböző autómárkák biztonsági törekvései közötti növekvő szakadékról árulkodik. A csillagok közötti különbség részben annak az eredménye, hogy az autók milyen szegmensekben versenyeznek, de a Euro NCAP szerint ez a márkák prioritásait is tükrözi. Egyesek, mint például a Mercedes-Benz, a Škoda, a VW, a BMW és a Renault, meg vannak győződve arról, hogy ügyfeleik elkötelezettek a biztonság iránt, és ezért ez a termékkínálatban magasabb értéket képvisel. A Dacia és a Suzuki esetében a megfizethetőségen van a hangsúly, de a vásárlóknak nem lehet kétségük afelől, hogy a Duster és a Swift mellett a piacon vannak olyan konkurens járművek, amelyek lényegesen magasabb szintű biztonságot kínálnak. Ez olyasmi, amit nem lehet beárazni."

A tisztán elektromos Mercedes-Benz G580 EQ technológiával kiegészülve a 2019-ben tesztelt G-osztály egyik változata.

 

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.

 

 

2024.07.12.

További híreink