188

Klub

A teljesen elektromos hajtás alternatívája?

A teljesen elektromos hajtás alternatívája?

A teljesen elektromos hajtás alternatívája? A Honda Civic lenyűgöző teljesítményt nyújtott.

Ebben a hónapban a Green NCAP hét járművet vizsgált környezeti szempontból, köztük két Honda modellt: a Civicet és a vállalat első elektromos SUV-ját, a Honda e:Ny1-et. Tesztelésre került továbbá a Jeep Avenger, a Mercedes-Benz GLC, a MINI Countryman, a Škoda Karoq és a Subaru Crosstrek. Az öt SUV közül kettő – a Jeep Avenger és a Honda e:Ny1 – elektromos, amelyek minden bizonnyal felkeltik a fogyasztók figyelmét. Mindazonáltal a Honda Civic volt az, amely hibrid rendszerével és hatékony teljesítményével különösen kiemelkedő eredményt ért el a Green NCAP teszteken.

A Honda Civic remek választás lehet azok számára, akik a teljesen elektromos hajtás alternatíváját keresik. A Civic energiahatékony és fenntarthatóbb opciót kínál a nagyobb SUV-okhoz képest, mivel könnyebb karosszériával rendelkezik. A jármű teljes hibrid rendszerét a Green NCAP valós körülmények között tesztelte. Ideális esetben az üzemanyag-fogyasztása akár 3,8 l/100 km-re csökkent, de intenzív használat mellett is alacsony maradt. 3 zöld csillaggal és 56%-os átlagpontszámmal a Civic praktikus megoldást kínál, amely más, nem teljesen elektromos járművekhez képest jelentős környezetvédelmi és fogyasztói előnyökkel jár.

A Honda e:Ny1, a márka első elektromos SUV-ja, 1.677 kg-os tömeggel és 58,7 kWh hasznos akkumulátorkapacitással átlagos körülmények között 380 km-es hatótávolságot biztosít. A közúti közlekedési tesztekben energiaigénye nagyjából 17 kWh/100 km volt. A jármű az autópályán is fenntartotta a hatékony energiafelhasználást, 27,3 kWh/100 km fogyasztással. Azonban a Green NCAP hidegkörnyezet-tesztjén (-7°C) energiaigénye 40,2 kWh/100 km-re ugrott, ami hatással volt az autó Üvegházhatású Gáz Index pontszámára is. Ezzel együtt, a Honda átlag feletti, 90,2%-os töltési hatékonysága kedvezően járult hozzá a végeredményhez, amely így átlag 94%-os értékelés és 5 zöld csillag lett az e:Ny1 számára.

A Jeep Avenger, amely nemrég az Euro NCAP biztonsági tesztjén csak 3 csillagot ért el, a Green NCAP környezeti tesztjein jelentősen jobban teljesített mivel minden szimulált helyzetben alacsony energiafogyasztási értékeket mutatott. Az autó 51 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, ami némileg alacsonyabb a e:Ny1-énél, azonban a hidegkörnyezet-teszteken 29 kWh/100 km fogyasztásával jobban teljesített a Hondánál. Az átlagos körülmények között a Jeep Avenger 360 km-es hatótávolságot képes elérni, amivel 97%-os pontszámot és 5 zöld csillagot szerzett.

A többi tesztelt modell közül a Mercedes-Benz GLC dízelüzemű mild hibrid hajtásával tűnt ki, kivételesen tiszta kipufogógáz-kibocsátási értékeket produkálva. A GLC fejlett szennyezőanyag-szabályozó rendszerei rendkívül alacsony részecskekibocsátást eredményeztek, amely a Green NCAP tesztjein közel környezeti levegőminőségű kibocsátási szintet ért el. Ennek eredményeként a jármű a legkörnyezetkímélőbb dízel opciók között szerepel. Bár a dízelautókat gyakran éri kritika a környezetszennyezés miatt, a GLC teljesítménye bizonyítja, hogy precíz tervezés esetén a dízelautók is képesek alacsony szinten tartani a környezeti terhelést. A 48 V-os dízel erőforrás hatékonyságának megfelelő kihasználása révén a Mercedes GLC 55%-os átlagpontszámot kapott, és 3 zöld csillagot szerzett.

A MINI Countryman, amely 2 literes turbófeltöltős benzines motorral és 48 V-os mild hibrid rendszerrel van felszerelve, jó károsanyag-kibocsátási eredményeket mutatott, azonban az Üvegházhatású Gáz Indexben, mint nagyobb fosszilis tüzelésű jármű, gyengébben teljesített. A mért fogyasztása a nagyobb méretű és erőteljes motorral rendelkező autókhoz képest megfelelő. Összesítve a MINI 2,5 zöld csillagot és 46%-os átlagpontszámot ért el.

A kompakt SUV kategóriában a Škoda Karoq, 1,5 literes turbófeltöltős benzinmotorral és 110 kW-os maximális teljesítménnyel, hatékonyan szabályozta a károsanyag-kibocsátást. Fogyasztása a teszt körülményeitől függően változott: a valós közlekedési tesztben 5 l/100 km-re csökkent, míg autópályán 7,8 l/100 km-t ért el, ami megfelel az ilyen típusú és hajtásláncú járművekre jellemző értékeknek. A Škoda Karoq összesen 52%-os átlagpontszámot és 3 zöld csillagot kapott.

A Subaru Crosstrek, amely 2,0 literes szívómotorral, állandó összkerékhajtással és CVT váltóval van felszerelve, a mindennapos és terep használatot egyaránt igénylő fogyasztók számára készült. Az e-BOXER néven ismert 118 V-os hibrid rendszer kis terhelés mellett képes elektromos hajtásra, azonban magas terhelésű helyzetekben, mint például az autópálya-teszt, az üzemanyag-fogyasztása növekedett, ami negatív hatással volt a jármű Üvegházhatású Gáz Index pontszámára. Ennek ellenére a Crosstrek hatékony károsanyag-kibocsátás szabályozást mutatott, ám így is mindössze 2 zöld csillagot és 39%-os átlagpontszámot ért el.

„Előre tekintve 2025-re, a Green NCAP azt tervezi, hogy a minősítési rendszert a fogyasztók gyakorlati környezeti mutatók iránti növekvő érdeklődéséhez igazítja. Nagyobb hangsúlyt helyezünk majd a hatótávra, a valós körülmények közötti vezetési hatékonyságra és az energiafogyasztásra, különös tekintettel azokra az aspektusokra, amelyek jelentős hatással vannak a mindennapi használatra. A legutóbbi eredmények hangsúlyozzák ezen új protokollok fontosságát, különösen mivel a hibridek és a tiszta dízeltechnológiák bizonyítják, hogy képesek megfelelni az új fókuszunk által megkövetelt szigorú szabványoknak.” — Dr. Aleksandar Damyanov, a Green NCAP műszaki vezetője.

 

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.greenncap.com weboldalra.

További híreink