KIVÁLÓ BIZTONSÁGI ÉRTÉKELÉSEK, DE NEM A STELLANTIS ESETÉBEN
A Euro NCAP közzé tette több autó biztonsági értékelését, beleértve az Audi Q6 e-tron, a Ford Explorer, a Jeep Avenger, a Renault Symbioz, a Subaru Crosstrek és az XPENG G6 modelleket. A legnagyobb meglepetést a díjnyertes Jeep Avenger háromcsillagos értékelése okozta.
Az Audi Q6 e-tron, a Ford Explorer, az XPENG G6, a Subaru Crosstrek és annak testvérmodellje, az Impreza mind ötcsillagos teljesítményt nyújtottak az Euro NCAP legutóbbi tesztjein. Kiváló eredményeket láthatunk ezeknél az új modelleknél. Az Audi Q6 e-tron kimagaslóan teljesített a felnőtt és gyermek utasvédelem terén. Az új Renault Symbioz négycsillagos értékelést kapott, amin a testvérmodell Captur-rel osztozik. Ez visszalépés az előző Captur generációk 2013-ban és 2019-ben elért ötcsillagos értékeléséhez képest.
„A Renault büszke biztonsági múlttal rendelkezik, és az elsők között kapott ötcsillagos minősítést, de a Symbioz és a Captur négycsillagos értékelése azt jelzi, hogy bár jó benyomást tettek, a Renault már nem törekszik az első helyre. Ezzel szemben az Audi, a Ford, a Subaru és az XPENG továbbra is magas biztonsági célokat követ. A Euro NCAP gratulál nekik az ötcsillagos minősítésekhez, és példamutató teljesítményhez.” nyilatkozta Dr. Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.
2022 októberében mutatták be az Avenger-t, mint a Jeep első 100%-ban elektromos járművét. Azonnal nagy figyelemre tett szert a családok körében a dizájnja és fenntarthatósági törekvései miatt, még „a szegmens forradalmasítójaként” is emlegették. Az autó számos elismerésben részesült, többek között megkapta az Év Európai Autója díjat 2023-ban, a Nők Világának Autója, Legjobb Családi SUV kategória díjat és a Top Gear UK Elektromos Díjat is, amivel 2023-ban jelentős profitot hozott a Stellantis számára. Azonban úgy tűnik, hogy az Avenger biztonsági jellemzőit készpénznek vették, és soha nem tesztelték megfelelően, ami arra késztette a Euro NCAP-et, hogy próbára tegye az autót.
Minden elismerés ellenére a Jeep Avenger csupán háromcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP biztonsági tesztjein. Különösen meglepő, hogy egy családok fuvarozására tervezett autó esetében a tízéves gyerek mellkasi védelme gyenge volt az oldalütközési tesztben, és az autó nem rendelkezik gyermekjelenlét-érzékelő rendszerrel, amely a versenytársak autóiban már az alapfelszereltség része. Ezen felül a Euro NCAP megállapította, hogy az ütközésre figyelmeztető rendszer hangjelzése nem volt hatékony. A Euro NCAP kitartó nyomására a gyártó javította a figyelmeztető jelzést az újonnan gyártott autókon, és a már meglévő autók tulajdonosai számára is elérhetővé tette a fejlesztést. Ennek ellenére az Avenger számos ütközéselkerülő tesztben, például a gyalogosok, motorosok és kerékpárosok esetében is rosszul teljesített.
„Ezek a teszteredmények egyértelműen jelzik, hogy a gyártó ambíciói hiányoznak ezen a területen, pedig az autó elsődleges célközönsége a családos emberek és a jármű dizájnja egyébként számos újítást mutat. A Stellantis több lépést is tett a hozzá tartozó márkák jövőjének érdekében, de a biztonság nem az a terület, ahol egy autógyártónak spórolnia kellene. A Euro NCAP továbbra is fel fogja hívni a figyelmet a hiányosságokra ezen a területen, az európai autóvásárlók érdekében.” mondta Dr. Michiel van Ratingen.
Végül a Euro NCAP ötcsillagos minősítést adott a BYD SEAL-U PHEV változatának is.
A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.
2024.09.18.