188

Klub

2024-es év számokban

2024-es év számokban

A Euro NCAP : a „2024-es év számokban” 

 

A Euro NCAP ma közzétette a „2024-es év számokban” című jelentését, amelyek áttekintést nyújtanak az év során elért eredményekről és a szervezet munkájáról.

2024-ben a Euro NCAP nem módosította a személygépkocsik biztonsági értékelési rendszerét. Összesen 53 modellt vizsgált meg, ebből 41 teljesen új modell, míg 12 már egy meglévő típus különböző változata, vagy partnermodellje volt. A nehéz piaci körülmények ellenére az új szereplők gyorsan alkalmazkodtak az 5 csillagos értékelési követelményekhez, és kiváló biztonsági szintet nyújtottak. Emellett a Euro NCAP elvégezte öt új modell autópályán használható vezetéstámogató rendszereinek értékelését is. Ezeket a frissített protokollok szerint tesztelték, amelyek szigorúbb követelményeket támasztottak a vezető éberségét figyelő rendszerekkel szemben és összetettebb szcenáriókat tartalmaztak a kétkerekű járművekkel kapcsolatban.

A Euro NCAP nagy előrelépést tett a haszongépjárművek biztonságának vizsgálata terén is, az év végén bevezetett tehergépjármű biztonsági értékelésével. A szervezet emellett közzétette kisebb méretű áruszállító furgonok biztonsági eredményeit, valamint felülvizsgálta a nagyobb teherbírású furgonok értékelését is, amelyeket már az új Európai Általános Biztonsági Szabályozás követelményeihez igazítottak.

"Inspiráló látni, hogy az autógyártók a kihívások ellenére továbbra is elsődleges szempontként kezelik a biztonságot. A biztonság továbbra is az iparág hajtóereje marad." — Dr. Michiel van Ratingen, a Euro NCAP főtitkára

A Euro NCAP hatása messze túlmutat Európán, és világszerte formálja a biztonsági elvárásokat. A 2024-ben tesztelt 41 új modell közül nyolcat vezető kínai márkák fejlesztettek, köztük a ZEEKR, Maxus, NIO, XPENG, Deepal és Leapmotor.

A növekvő verseny ellenére az európai gyártók továbbra is meghatározó szereplők maradnak a piacon, különösen a Mercedes-Benz, a Volkswagen és a Renault, amelyek erős pozíciókkal rendelkeznek számos járműkategóriában.

A 2024-es év során regisztrált új autók száma enyhén, 0,8%-kal nőtt, elérve a körülbelül 10,6 millió darabot. A belső égésű motorral szerelt járművek, a hibridek, a plug-in hibridek és a tisztán elektromos autók széles választékával az európai piac egyre diverzifikáltabbá válik. A Euro NCAP az év folyamán több új elektromos márkát is vizsgált, köztük a Renault új almárkáját, az Alpine-t, valamint a kínai Deepal, ZEEKR, Maxus és Leapmotor modelleket.

A Euro NCAP Vision 2030 – A biztonságosabb mobilitás jövője című stratégiája azokra a fejlett biztonsági technológiákra koncentrál, amelyek a következő években kerülnek majd piacra. A biztonsági fejlesztések felgyorsítása és azok életmentő hatásának növelése érdekében 2026-ban a Euro NCAP egy új értékelési rendszert vezet be, amely a balesetek négy fő szakasza szerint csoportosítja a teszteket: biztonságos vezetés, baleset elkerülése, ütközésvédelem és baleset utáni biztonság.

 

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.

További híreink