188

Klub

A NIO magasra tette a lécet

A NIO magasra tette a lécet

A Euro NCAP a minősítési programján keresztül tovább ösztönzi a személygépkocsik biztonságának folyamatos fejlesztését. Ahogy a mobilitás fejlődik a technológia és a társadalom fejlődésével, úgy változnak az Euro NCAP minősítési követelményei is. 2023-ban frissítésre került a biztonsági tesztelési protokoll, hogy a gyerek jelenlétét érzékelő új rendszereket, a jármű víz alá merülésére vonatkozó előírásokat, valamint a motorkerékpárosokat és a veszélyeztetett úthasználókat érzékelő - és azokra reagáló - legújabb technológiákat is tartalmazza. A Euro NCAP ötcsillagos minősítésének eléréséhez a gyártóknak mostantól meg kell felelniük a frissített vizsgálati protokoll szigorú követelményeinek. A Euro NCAP bejelentette, hogy az első járművek, amelyek elérték az öt csillagot, a kínai NIO gyártó két, az európai piacon újonnan bevezetett autója: az ET5 nagyméretű családi autó és az EL7 nagyméretű terepjáró.

A Euro NCAP magas biztonsági minősítésének eléréséhez ma már elengedhetetlen, hogy a jármű képes legyen megvédeni az utasokat és a veszélyeztetett úthasználókat ütközés esetén (passzív biztonság), képes legyen megelőzni, vagy minimalizálni az ütközés következményeit (aktív biztonság), és részletes információkat nyújtson az ütközés utáni mentésről. A kínai márka mindkét modellje jó passzív biztonsági szintet mutat, megfelelő védelmet nyújtva mind a vezető, mind az utasok térdének és combcsontjának, valamint a különböző méretű, az autóban különböző helyzetben ülő utasoknak.

A NIO ET5 és az EL7 voltak az első járművek, amelyek a 2023-ban bevezetett, vadonatúj Euro NCAP aktív biztonsági forgatókönyvek szerint vizsgáztak: autó-motorkerékpár, gépkocsi-gépkocsi kereszteződés, gépkocsi-gépkocsi frontális ütközés, balesetveszélyes ajtónyitás és a járművezető állapotának megfigyelése. A legtöbb teszten mindkét jármű kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A NIO demonstrálta, hogy az aktív biztonsági technológia az évek során milyen gyors ütemben fejlődött az egyre összetettebb ütközési típusok elkerülése érdekében. Ugyanakkor a teljesítmény hiánya a legnehezebb forgatókönyvek némelyikében (pl. a nagyobb sebességű gépkocsi-gépkocsi kereszteződés) arra utal, hogy van még hova fejlődni, és hogy a 2023-as teszt forgatókönyvek magasra teszik a lécet az elkövetkező időszakra.

Mindkét autó fejlett eCall rendszerrel is rendelkezik, amely baleset esetén riasztja a segélyszolgálatokat. Az autót felszerelték olyan rendszerrel is, amely karambol után lefékezi a járművet, hogy elkerülje a másodlagos ütközéseket. A NIO azt is demonstrálta, hogy ha valamelyik jármű vízbe kerül, az ajtók és az ablakok elég sokáig működőképesek maradnak ahhoz, hogy az utasok ki tudjanak menekülni.

Michiel van Ratingen, a Euro NCAP főtitkára: „Mivel az új minősítési követelmények egyre keményebbek, az első tesztelt autók között lenni kissé ijesztő lehet. A NIO azonban megfelelt a kihívásnak, és két ötcsillagos eredményt ért el, ami alátámasztja a márkával kapcsolatos nagy ambícióikat. A biztonsági technológiák egyre összetettebbé válnak, mégis szeretném biztosítani róla a fogyasztókat, hogy a Euro NCAP továbbra is felkészülten várja, és értékelési rendszerében alkalmazkodik a bekövetkező változásokhoz, kihívás elé állítva ezzel a járműgyártókat, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat kínálják a járművezetőknek - és a velük kapcsolatba kerülő úthasználóknak.”

A NIO az egyik első gyártó a piacon, amely mindkét autó tetejére ultra-nagy hatótávolságú LIDAR-érzékelőt (Light Detection and Ranging - optikai távérzékelő technológia) szerel. Ez egyike a következő generációs érzékelőknek, amelyeket a jövőben az automatizált vezetés megvalósításához fognak alkalmazni, de jelenleg a NIO ütközéselkerülő képességei számára is előnyös, és hozzájárult a magas „Biztonsági asszisztencia” pontszám eléréséhez. A jellegzetes érzékelőt a szélvédő fölé, a NIO által "őrtorony"-nak nevezett pozícióban, a tetőre szerelték, ami lehetővé teszi, hogy az érzékelő nagy hatótávolságon működjön, nagy sebességnél jobb rálátást biztosítva a jármű előtt lévő útra.

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.

 

2023.07.17.

További híreink