A Magyar Autóklub év elején indította figyelemfelkeltő kampányát, melyben fokozottan felhívta az autósok figyelmét a vasúti átjárók veszélyeire.
Az elmúlt napok tragikus eseményeinek kapcsán ismét beigazolódott, hogy a járművezetők nem elég körültekintőek a vasúti átjáróknál, emiatt az utóbbi időben jelentősen megnövekedtek a halálos kimenetelű balesetek.
Az autósok jelentős része KRESZ vizsgája ellenére figyelmen kívül hagyja, hogy a vasúti átjáró előtt meg kell állni, ha
o a fénysorompó, vagy
o félsorompóval kiegészített fénysorompó
villogó fehér jelzést nem ad, és csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad.
Jelentős veszély adódik abból, hogy nagyon sokan úgy tekintik, hogy amennyiben
o a fénysorompó nem ad piros jelzést (semmilyen jelzést nem ad),
o vagy ha a félsorompó nyitva van, és a fénysorompó nem villog fehéren (nem működik),
akkor ráhajthatnak a vasúti átjáróra.
A Magyar Autóklub továbbra is kiemelt fontossággal kezeli a témát, és egyrészt folyamatos felhívást intéz az autósokhoz, hogy mindig fokozott körültekintéssel közelítsék meg a vasúti átjárókat, és vegyék figyelembe a KRESZ ezzel kapcsolatos többlépcsős követelményrendszerét; másrészt szorgalmazza a kiemelten veszélyes, kizárólag fénysorompóval biztosított vasúti átjárók minél nagyobb számban történő legalább félsorompóval történő felszerelését, a sorompó nélküli (akár fénysorompóval ellátott) vasúti átjárók számának csökkentését, valamint a teljes sorompóval ellátott vasúti átjárók számának növelését. A MAK a kezdeményezésével kapcsolatos változásokat figyelemmel kíséri, és erről az autós közvéleményt időközönként tájékoztatja.
Sokan, még a lámpával ellátott kereszteződésekben is gyorsan, rutinszerűen hajtanak át, ezért a Klub arra kéri a gépjárművezetőket, hogy a vasúti átjárókban fokozott figyelemmel és óvatossággal közlekedjenek.
2022.04.14.