A Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén 5 új autót vizsgáltak, melyek a meghajtások széles körét képviselték.
Köztük két olyan kínai autótípus is szerepelt, melyek most jelentek meg az európai piacon. Az egyik, a Lynk&Co 01 hibrid meghajtású, a másik, a NIO cég ES8 típusú autója, ami teljesen elektromos. Mindkettő ötcsillagos besorolást ért el a törésteszten. Vizsgálták még az Audi Q4 e-tron autót, mely szintén tisztán elektromos, és szintén ötcsillagos minősítést szerzett.
A vizsgált Toyota Mirai, mely egyike a kevés hidrogéncellás autónak, szintén ötcsillagosnak bizonyult ugyanúgy, mint a Subaru Outback, amely azonban a többiektől eltérően hagyományos meghajtású. Tesztelték a 2019-ben minősített Ford Kuga PHEV hibrid változatát, mely megtartotta a tavalyi öt csillagot.
A Lynk&Co 01 típus minden tekintetben kiválóan szerepelt, különösen meggyőző a felnőtt utasok védelme, mely 96 %-os mértékű. Az ötcsillagos eredményhez az is hozzájárult, hogy teljes körű aktív vezetőtámogató rendszer nyújt biztonságot. A NIO cég ES8 típusú autója különösen az aktív védelem terén bizonyult jónak. 92%-os a biztonságot támogató rendszerek minősítése. A Subaru Outback is 95%-ot ért el a biztonságot támogató rendszerek terén. A hidrogéncellás autók esetében a biztonság különleges fontosságú, ennek tudatában tesztelte a Euro NCAP a Toyota Mirai-t, mely kiválónak bizonyult ezen a téren is. Az Audi Q4 e-tron is minden tekintetben kiválóan vizsgázott, és öt csillag volt a megérdemelt jutalma.
Michiel van Ratingen, a Euro NCAP főtitkára megjegyezte, hogy a vizsgált autók jól jellemzik a technológiai trendet, valamint mutatják az aktív biztonság fejlődését. Az öt vizsgált autó közül négy nem hagyományos meghajtású volt.
További információ: www.euroncap.com
2021.09.08.