Az Európai Bizottság közzétette a 2013. évi városi mobilitási csomag értékeléséről szóló szolgálati munkadokumentumot.
Az értékelés arra a következtetésre jutott, hogy bár meg lehet valósítani az azonosított igények szerint kidolgozott célokat, még mindig sok (társadalmi, környezeti, politikai) fejlemény befolyásolhatja a városi mobilitást. Annak ellenére, hogy e kérdések közül néhány 2020-ban hasonló marad a 2013-hoz, következményeik most kétszer akkorák. Az értékelés megállapította, hogy a városi mobilitási csomag (UMP - Urban Mobility Package) célkitűzései megfelelőek voltak az azonosított igények kielégítésére, de az elemzés rámutatott, hogy számos technológiai, társadalmi, politikai, környezeti és egészségügyi fejlemény befolyásolta a városi mobilitást, egyes esetekben jelentős mértékben 2013 óta (pl. digitalizáció).
Sőt, annak ellenére, hogy a városi mobilitás területén a problémák 2020-ban továbbra is hasonlóak, mint 2013-ban, egyes következményeik egyre növekvő súlyosságúak a társadalomra, a gazdaságra és a környezetre nézve. A COVID-járvány során tesztelt városi közlekedési hálózatok rugalmasságával kapcsolatos kihívások, valamint a torlódások és a közúti balesetek kezelésével összefüggő folyamatos kihívások mellett ez különösen az éghajlatváltozás gyorsuló ütemét érinti.
Manapság ez az Európai Unió egyik legfontosabb prioritása, az Európai Zöld „Deal”, az Éghajlat-változási Terv 2030, valamint a Fenntartható és Intelligens Mobilitási Stratégia egyre ambiciózusabb célkitűzéseivel, ahol a közlekedés dekarbonizálásának szükségessége összekapcsolódik a társadalmi célokkal: a megfizethetőség, a hozzáférhetőség, és a befogadhatóság biztosításával.
Forrás: https://ec.europa.eu/transport/themes/urban/news/2021-03-02-urban-mobility-package_en
2021.04.12.