A Green NCAP 2021.február 25-én bejelentette 25 új autó környezeti tesztelésének eredményét, köztük első alkalommal plug-in hibrid elektromos járművekét is. Három típus eredménye - a Kia Niro, a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius - azt mutatja, hogy nem minden plug-in hibrid autó kínál a környezetvédelem szempontjából azonos előnyöket.
A környezet megóvását leginkább biztosító autók minden bizonnyal a tisztán elektromos járművek, amelyek iránt egyre nagyobb fogyasztói érdeklődés mutatkozik, ezért egyre több hagyományos autógyártó foglalkozik komolyan az elektromos járművek fejlesztésével. A Volkswagen első önálló elektromos autója, az ID.3 a maximális 5 csillagos értékeléssel büszkélkedhet.
A Hyundai NEXO, egy hidrogén üzemanyagcellás autó szintén 5 csillagot ért el, mivel környezetvédelmi szempontból versenyképes az akkumulátoros elektromos járművek teljesítményéhez képest, és az energiahatékonysága is tiszteletre méltó. A technológia lényege, hogy az üzemanyagcella elektromos áramot állít elő a hidrogénből, miközben a kipufogó rendszerből sima víz jön ki! Nincs távolsági és töltési korlát (töltőállomás persze kell), így az elektromos autókkal ellentétben használhatóságuk hasonlít a mai benzines (dízel) autókhoz. A NEXO eredménye egyértelműen mutatja a technológia óriási lehetőségeit, de az üzemanyagcellás autók csak akkor jelentenek egyértelmű választást a fogyasztók számára, ha elegendő hidrogén-üzemanyagtöltő állomás áll majd rendelkezésre.
A plug-in hibrid technológia igen népszerű azok között a gyártók között, akik csökkenteni kívánják szén-dioxid-kibocsátásukat, és meg akarnak felelni az új kibocsátási jogszabályoknak. A Green NCAP tesztjeiből azonban kiderült, hogy optimális töltés esetén sem produkál minden plug-in hibrid autó azonos eredményt. Leginkább a 4 csillagos besorolású Toyota Prius produkált lenyűgöző eredményeket, a Kia Niro 3,5 csillaggal követi szorosan, de a Mitsubishi Outlander csak 2 csillagot ért el, kevesebbet, mint a legújabb Euro 6-kompatibilis benzin- vagy dízelautók.
Niels Jacobsen, az Euro NCAP elnöke elmondta: „Az Euro 6-os jogszabályok valódi változást hoztak a környezetvédelem terén. Most először azt látjuk, hogy az autók a való életben úgy teljesítenek, ahogy a tesztpadon ígérik, az autógyártók és a károsanyag-kibocsátás mérnökei az elmúlt években hatalmas lépéseket tettek e téren. Úgy tűnik, hogy a jövő az ilyen autóké. A Green NCAP azért tevékenykedik, hogy segítse a fogyasztókat az autóvásárláskor megalapozott döntést hozni és ezzel mindannyian hozzájárulhassunk a tisztább, fenntarthatóbb jövőhöz.”
A kiadvány összes tesztjét - kivéve Toyota Prius - az Európai Bizottság támogatta a Zöld Jármű Index (Green Vehicle Index - GVI) projekt részeként.
Áttekintés a 2021. februári Green NCAP teszt eredményeiről
3 |
csillag |
2.5 |
csillag |
|||
2.5 |
csillag |
2.5 |
csillag |
|||
2 |
csillag |
2 |
csillag |
|||
3 |
csillag |
2.5 |
csillag |
|||
2.5 |
csillag |
3 |
csillag |
|||
2.5 |
csillag |
3 |
csillag |
|||
2.5 |
csillag |
3.5 |
csillag |
|||
2.5 |
csillag |
4 |
csillag |
|||
5 |
csillag |
3.5 |
csillag |
|||
1.5 |
csillag |
2 |
csillag |
|||
3.5 |
csillag |
3.5 |
csillag |
|||
1.5 |
csillag |
5 |
csillag |
|||
2.5 |
csillag |
A témával kapcsolatos további részletekért látogasson el a www.GreenNCAP.com weboldalra.
2021.03.22.