188

Klub

FIA Európai Mobilitási Felmérés 2020

FIA Európai Mobilitási Felmérés 2020

MIKÉNT ÉRINTETTE A COVID-19 EURÓPA MOBILITÁSÁT?

Az EU Mobilitási Megfigyelőközpontjának legfrissebb felmérési eredményei azt mutatják, hogy az európaiak 2020-ban előnyben részesítették a személyautó használatát mind napi utazásaik, mind hosszabb útjaik alkalmával.

Az FIA Európai Irodájának éves felmérése feltárta a mobilitási szokásokban a COVID-19 járvány és az európai kormányok különböző korlátozásai miatt bekövetkezett változásokat. Hét ország válaszadói szolgáltattak információt a 2020-as mobilitási magatartásukról, amelyek a 2019-es adatokkal kerültek összehasonlításra.

Az EU Mobilitási Megfigyelőközpontja 2020-as felmérését az FIA I. régiójának nyolc tagklubja végezte - ACA (Franciaország), ACI (Olaszország), ACP (Portugália), AL (Finnország), MAK (Magyarország), RACC (Spanyolország), RACE (Spanyolország) és TCS (Svájc) ). A felmérésben mintegy 30 000 magánszemély vett részt, akiknek mind ugyanazon kérdéseket tették fel. A válaszadásra 2020 szeptember és december között került sor.   

A kérdésekre adott válaszok azt mutatják, hogy mind a napi használat, mind a hosszabb utazások során a személyautó maradt a fő közlekedési eszköz:

  • - Az európaiak személyautó használata nőtt 2020-ban, a válaszadók 74%-a nyilatkozott úgy, hogy napi közlekedésre autót használ, szemben a 2019-es 69%-kal.
  •  
  • - A válaszadók 40 %-a nem ment nyaralni 2020-ban, míg 2019-ben csak 20% volt, aki nem üdült. 2020-ban a nyaralók 84%-a autóval utazott, míg 2019-ben ez az arány 66% volt. Míg 2019-ben a nyaralók 18%-ának távolabbi, vagy másik kontinensen lévő ország volt az úticélja, addig 2020-ban a válaszadóknak csupán 2%-a utazott a szomszédos országnál távolabbra.

Laurianne Krid, az FIA I. régiójának vezérigazgatója így nyilatkozott:

„A COVID-járvány jelentős hatást gyakorolt mind a mindennapi mobilitásra, mind pedig az idegenforgalomra. A személyautó azonban a rövid távolságokra, és a hosszabb utazások alkalmával egyaránt a leginkább kedvelt közlekedési eszközként nemcsak megtartotta, hanem meg is erősítette szerepét.”

„Míg az autó továbbra is döntő fontosságú az emberek mobilitási igényeinek kielégítésében, a politikai döntéshozók a polgárok mobilitásának korlátozása nélkül is többféle módon enyhíthetik a közúti közlekedés környezetszennyező hatásait. Ezek többek között:

  • 1) A fogyasztók segítése a hatékonyabb és kevésbé környezet szennyező autók választásában például a Green NCAP tesztek népszerűsítésével; 
  • 2) Olyan minőségi információ nyújtása, mint pl. a Mobility as a Service (MaaS) javasolt mintái, amelyek alapján az emberek optimális módon kombinálhatják a különféle közlekedési eszközöket.”

 

Mi az EU Mobilitási Megfigyelőközpont (EU Mobility Observatory)?

Az EU Mobilitási Megfigyelőközpontja az FIA I. régiójának és tagjainak közös kezdeményezése a stratégiai mobilitási kérdésekkel kapcsolatos összehangolt nemzetközi felmérések elvégzésére. A korábbi felmérések a fejlett biztonsági járműtechnológiákra (2018), az adatvédelmi kérdésekre (2019) és az okostelefonos alkalmazások használatára összpontosítottak a városi mobilitás megkönnyítése érdekében (2020).

 

Az FIA I. RÉGIÓJA

Az FIA I. régió brüsszeli székhelyű fogyasztói testülete 103 autós- és utazási klubot és 36 millió tagot képvisel Európa-szerte, a Közel-Keleten és Afrikában. Az FIA képviseli e tagok, mint autósok, tömegközlekedés használók, gyalogosok és turisták érdekeit. Az FIA elsődleges célja a biztonságos, megfizethető, fenntartható és hatékony mobilitás biztosítása. Ezeket a célokat szem előtt tartva az FIA I. régiójának munkája a közlekedésbiztonságra, a fogyasztóvédelemre, a környezetvédelemre és a fenntartható autózás népszerűsítésére összpontosít. További információért látogasson el az FIA honlapjára: www.fiaregion1.com

 

2021.02.10.

További híreink