CSAK 2 másodperc: FIA I. Régió KAMPÁNY a “FIGYELMETLEN VEZETÉS” ellen
A vezetés közbeni figyelmetlenség komoly közlekedésbiztonsági kockázattá válhat, hiszen balesethez vezethet, ha mindössze 2 másodpercig nem az útra tekintünk. A közúti balesetek mintegy 25%-át ez okozza, sajnos a volánnál töltött idő 25-30%-ában sokan figyelmetlenül vezetnek.
Violeta Bulc, közlekedésért felelős EU biztos figyelmeztetett a mobiltelefon használata révén okozott figyelmetlen vezetésre: „A mobil eszközök megzavarják a figyelmet vezetés közben, ez mára az egyik legfontosabb baleseti tényezővé vált. A jelentések azt mutatják, hogy ez a jelenség még a gyorshajtásnál és az alkoholnál is nagyobb kockázatot jelent.” Elismerte a #2másodperc kampány jelentőségét abban, hogy felhívja a közlekedők figyelmét a kockázatra. „A technológia segíthet, és az EU gondoskodik arról, hogy mindenki profitáljon belőle: az EU új járműbiztonsági jogszabályai kötelezővé teszik a járművezetők álmosságára és figyelmetlenségére figyelmeztető rendszerek használatát minden autó számára. De ez csak segítség a járművezetők számára. Alapvető fontosságú, hogy minden közlekedő tisztában legyen azzal, hogy akár néhány másodperces figyelmetlenség kockázata is milyen magas. Ezért teljes mértékben támogatom a #2másodperc kampányt. Annak érdekében, hogy 2050-ig elérjük az EU-ban, hogy ne történjen egyetlen halálos közúti baleset sem, mindent meg kell tennünk - együtt. Mindenkinek tisztában kell lennie azzal, hogy a figyelmetlenség öl.”
A #2másodperces kampánnyal az FIA I. Régió és a nemzeti tagklubjai köztük a MAK felhívják a figyelmet a jelenségre, hangsúlyozva, hogy még a nagyon rövid ideig tartó figyelmetlenség is drámai és halálos következményekkel járhat.
Az FIA I. Régió és a tagklubok keményen dolgoznak azon, hogy felhívják a figyelmet, és képezzék az autóvezetőket az új biztonsági technológiák használatára, hogy azok ne váljanak figyelmetlenség forrásává.
Az FIA I. Régió elnöke, Thomas Møller Thomsen kiemelte, hogy kulcskérdés felhívni az emberek figyelmét a jelenségre. “A technológia egyre növekvő mértékben támogatja az autóvezetőket, miközben egyre több lehetőséget ad a figyelem elterelésére. Amíg a járművek nem tudják teljesen átvenni a vezető feladatait, a járművezetőknek meg kell érteniük, hogy teljes figyelmüket az úton kell tartaniuk, minden másodpercben. Ezért indítjuk ezt a kampányt 33 tagklubunk részvételével Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Együttes erővel reményeink szerint több tízmillió közlekedőt tudunk elérni.”
Magyar kampányvideó: https://www.facebook.com/173067319413906/videos/515954905805134
FIA kampányanyagok: https://www.fiaregion1.com/2seconds/