188

Klub

Élménybeszámoló a Mátrai Veteránautó Találkozóról

Élménybeszámoló a Mátrai Veteránautó Találkozóról

"A XXXIV. Mátrai Veteránautó Találkozó  június 28.-án délután pénteken, a  Mátrafüred és Gyöngyös között fekvő Károly Róbert Diákhotelbe történő megérkezés után kezdődött a KRESZ vetélkedővel. Másnap  napsütéses időben, 34 veteránautó és 11 motorkerékpár az ügyességi verseny után Gyöngyös Fő téréről  elrajtolt a Gyöngyöstarján-Gyöngyöspata-Lőrinci útvonalon a rali versenyre.

A 3 helyszínen szórakoztatató feladatokat kellett a vezetőknek teljesíteni, és  utána érkeztek meg Hatvanba a Városháza előtti Kossuth térre, ahol az érdeklődők megcsodálhatták a veteránokat, köztük 12 db 68 évnél idősebbet, melyek közül a legidősebb  az 1922-ben gyártott BUICK volt .A legnehezebb dolga Pálfy Mártonnak volt, az 1928-as évjáratú FORD A Modellnek csak 2 hengere működött, így a hegyes-dombos vidéken nagyszerű teljesítmény a táv teljesítése. Délután és az esti nem tervezett program viszont a szerelés és a hengerfej tömítés csere, jól sikerült, mert másnap a kategóriája 2. helyezettjeként vehette át a díjat az üzemképes Forddal.  A versenyzők és kísérőik ebéd után  megtekintették a Grassalkovich-kastélyban a Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeumot. A nap a hagyományoknak megfelelően, jó hangulatú  zenés vacsora esttel záródott.

Vasárnap Gyöngyös város Fő terén került sor az eredmény hirdetésre, és a 7 különdíj átadására. A díjátadón azonban a legjobban a Magyar Autóklub szerepelt , mivel a jelen lévő segélyszolgálat  3 perc alatt megjavította a díj átvétele után nem induló 1958-as évjáratú Lincoln Continentalt A találkozó nemzetközi jellegére utal a kategóriájában nyertes szlovák Peter Grenda 1935-ös MG-jével.

A XXII. Mátrai Grand Prix győzelmet Adamkó Rudolf 1928.-as évjáratú BUICK-jával aratta."

Tóth Béla (Magyar Autóklub Oldtimer Szekció Képviselő tanácstag)

További híreink