Üdvözöljük honlapunkon !

Bejelentkezés

CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.

Feliratkozás hírlevélre

Autósélet

 


 

          
 

Online fizetési tájékoztató

Facebook

Címlap

EURO NCAP töréstesztek

2016 legjobb új autói az Euro NCAP tesztjei alapján

A 2016-os évben az Euro NCAP összesen 18 új személyautót tesztelt. A részletes teszt eredmények az Euro NCAP honlapján láthatók: www.euroncap.com

A tesztek alapján tavaly december 14-én Brüsszelben kihirdették, hogy a különböző kategóriákban mely autók bizonyultak a legjobbnak.

2016 legjobb új személyautói:

Nagy családi autó kategória: Toyota Prius

Kis családi autó kategória: Hyundai Ioniq

Kis terepjáró kategória: VW Tiguan

2016-ban fontos módosítást vezettek be a Euro NCAP értékelési rendszerébe. Mostantól nemcsak az új járművek alapfelszereltségét minősítik, hanem ezzel párhuzamosan a járművek biztonságát elősegítő opcionális felszerelést is. Ezzel segítik elő, hogy a fogyasztók könnyebben döntsenek arról, milyen felszereltséget válasszanak (a pénztárcájuk illetve a teszteredmények figyelembe vételével is).

Az értékelés során kiemelték, hogy a Toyota Prius biztonsági csomagjának részét képező, az alap felszereltséghez tartozó és a gyalogosütközés elkerülését elősegítő úgynevezett „Toyota Safety Sense” rendszere kiválóan vizsgázott, nagyon hatékonynak bizonyult.

A Seat Ateca is kiváló teljesítményt nyújtott ebben a tesztben.

A Mercedes-Benz E-osztály kiválónak bizonyult a tesztek során, de 2016-ban kategóriájában nem volt más induló, ezért ebban a kategóriában nem hirdettek győztest.

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

Szeptemberben az Euro NCAP 9 további új autótípust vizsgált. 

Bár a 2015-ben megújult és megszigorított Euro NCAP törésteszteken az autóknak a korábbi évekhez képest többet kellett teljesíteniük az 5 csillag eléréséhez, mégis egyre több típus mutat kiváló eredményeket. A törésteszten a jó törésállóság és a hatékonyabb frontális ütközésgátló rendszerek megléte kellett az 5 csillag eléréséhez.

Az alábbi 9 újabb típust tesztelte az NCAP, amelyek közül 7 model ért el 5 csillagos kiváló, 2 pedig 4 csillagos jó eredményt, ami azt mutatja, hogy a biztonság egyre fontosabb szempont az autógyártásban. A kisautók kategóriájában előrelépés, hogy a Suzuki Vitara már 5 csillagot ért el, és a Mazda CX-3 is 4 csillagot szerzett.

Nagy egyterűek Ford Galaxy és Ford S-MAX 5*
Kis terepjárók Renault Kadjar 5*
Nagy terepjárók Volvo XC90 5*
Kisautók Suzuki Vitara  5*
  Mazda CX-3 4*
Nagy családi autók Toyota Avensis 5*
Kis egyterűek VW Touran 5*
Pick-up Mitsubishi L200 4*

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető


A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető

Kategóriagyőztesek 2014

A Euro NCAP 2014-ben is nagyon sok vizsgálatot végzett el, összesen 40 modellt tesztelt. Ebből adódott az a természetes kiváncsiság, hogy mielőbb megtudjuk, mely autók érték el a legjobb eredményt a törésteszteken, azaz melyek a legbiztonságosabbak.

A teszteredmények összehasonlítása után az alábbi modellek bizonyultak kategóriagyőztesnek:

Nagy családi autók:
Kis családi autók:
Kis egyterűek:
Kisterepjárók:
Kisautók:

Mercedes-Benz C Osztály
Nissan Qashqai
Volkswagen Golf Sportsvan
Land Rover Discovery Sport
Skoda Fabia
 

Az eredmények azt mutatják, hogy a nagyobb és drágább autók szinte versenyeznek egymással a biztonságosság területén is. A tavaly vizsgált nagy családi autók mindegyike öt csillagot ért el. Sajnos ez nem mondható el a kisautókról: a 2014-ben tesztelt 14 modell közül csak a kategóriagyőztes Skoda Fabia kapott öt csillagot az összesített eredménye alapján. Ugyanez a megállapítás érvényes a kis egyterűekre is, a vizsgált modellek fele csak közepesre vizsgázott a biztonságot tekintve (három csillag). A gyártók tehát ezekben a szegmensekben a nagy árverseny miatt sokszor a biztonság rovására döntenek egy olcsóbb megoldás mellett.

A vizsgált 40 modellből csak 5 volt elérhető elektromos vagy hibrid változatban is.

A járművek biztonságát jelzi az aktív védelem (menetasszisztensek) alkalmazása és a törésteszteken elért eredmények. Mivel a menetasszisztensek használata egyre jobban terjed, és áruk folyamatosan csökken, bízhatunk benne, hogy egyre jobb eredmények születnek a Euro NCAP törésteszteken, azaz egyre biztonságosabb autók kerülnek piacra Európában.

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
Új Euro NCAP töréstesztek

2015. február 25-én megújult a Euro NCAP (Európai Új Autók Minősítési Programja) honlapja (www.euroncap.com), melyen az Audi TT, Renault Trafic és Opel Vivaro legfrissebb töréstesztje illetve a teszteket követő értékelés alapján kiállított, a jármű biztonságosságára fényt derítő minősítés is megtalálható. A Euro NCAP programot eredetileg egy angol kormányzati kutatólaboratórium (Transport Research Laboratory) hívta életre 1997-ben, mely kezdeményezéshez csatlakozott a francia, holland, katalán, luxemburgi, német és svéd kormány is. Az európai autóklubokat, így a MAK-ot is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviseli az együttműködésben, de az ACI olasz és az ADAC német társklubunk saját jogán is társult a programhoz. Az ICRT nemzetközi szervezeten keresztül további fogyasztóvédelmi szervezetek is részt vesznek az évről évre egyre nagyobb érdeklődést kivívó, az autóipartól független konzorciumban. A Euro NCAP által közölt teszteredmények és minősítések nem csak a szakemberek figyelmét vonják magukra, hanem közérdeklődésre számíthatnak. Közös cél, hogy az Európában megjelenő új autók egyre biztonságosabbak legyenek, és súlyos baleset esetén is megvédjék mindenki életét és testi épségét függetlenül attól, hogy az autóban ülők felnőttek vagy gyerekek, elől vagy hátul ülnek, esetleg az autóval ütköző gyalogosok.

A most közölt eredmények talán kicsit csalódást keltenek a tavalyi évben kiosztott ötcsillagos autók (Nissan Qashqai, Mercedes Benz C osztály, VW Golf Sportsvan, Land Rover Discovery Sport, Skoda Fabia, hogy csak az egyes kategóriák legjobbjait említsük)) hosszú sora után. Az Audi TT csak 4 csillagot kapott, a 8/9 üléses Renault Trafic és az iker Opel Vivaro pedig csak három csillagot ért el.

Az Audi TT jó eredményt tudott felmutatni (81%) a felnőttek védelmében és a járművel ütköző gyalogosok védelme is jónak mondható (82 %-os eredménnyel), de a gyermek utasok biztonságát (68%) és a menetasszisztensek működését tekintve (64%) még van lehetőség a javulásra.

A Renault Trafic és a testvér Opel Vivaro három csillagjának kialakításában a közepes felnőttvédelem (52%), a közel azonos minősítés (53%) a gyalogosok védelmét tekintve, és alig jobb eredmény a menetasszisztensek tekintetében, játszott szerepet. A gyermekkorú utasok védelme viszont kiváló minősítést kapott (91%).

 

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető